طالبان از راه‌اندازی یک ‘عملیات ویژه’ علیه اعضای داعش در کابل خبر داد

طالبان می‌گوید بر یک مخفیگاه داعش در ناحیه پنجم شهر کابل حمله کرده و شماری از اعضای این گروه را بازداشت کرده است.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی پولیس طالبان در کابل، روز شنبه، گفت اعضای داعش قصد داشتند حملاتی را در روزهای محرم راه‌ندازی کنند.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی پولیس طالبان در کابل، ناوقت روز شنبه (۲۳ سرطان) در شبکه اجتماعی اکس نوشت که در این عملیات شماری از نیروهای داعش دستگیر و مقادیر هنگفت مواد انفجاری، سلاح و مهمات به‌دست آمده است.

المرصاد، رسانه وابسته به گروه طالبان، جزئیات عملیات استخبارات طالبان در کابل را منتشر کرده است.

المرصاد به نقل از منابع در استخبارات طالبان نوشت: «نیروهای ویژه طالبان روز چهارشنبه ۱۰ جولای در یک عملیات بر مخفیگاه داعش در ناحیه پنجم شهر کابل، شماری از اعضای یک شبکه مهم داعش را دستگیر و مقادیر زیادی مواد منفجره، سلاح و مهمات را از این مخفیگاه کشف و ضبط کردند.»

المرصاد نوشت که مسئول این مخفیگاه یک افغان است که در یکی از کشورهای همسایه زندگی کرده است. المرصاد نوشت که این مرد از سوی شاخه داعش خراسان که مرکز آن در بلوچستان قرار دارد، جذب و به افغانستان فرستاده شده است.

رسانه وابسته به طالبان تصریح کرد: «این مرد نخست با یک زن پاکستانی ازدواج کرده و بعد از تربیه به افغانستان فرستاده شده است.»

المرصاد به نقل از منابع نوشت که در میان افراد دستگیر شده، عاملان حمله چند ماه پیش بر یک موتر اهل تشیع در منطقه کوته سنگی کابل نیز حضور دارند.

المرصاد نوشت که از شبکه داعش فهرستی از علمای مذهبی، استادان، شخصیت‌های برجسته مخالف دولت و سیاستمداران پاکستانی را به دست آورده است که داعش در پی ترور آن‌ها بوده و یا برخی از آنان را ترور کرده است.

رسانه وابسته به طالبان افزود که از نزد این شبکه فهرستی از اهداف در افغانستان و یکی از کشورهای همسایه به دست آمده است.

این خبر درحالی نشر می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود از گسترش نفوذ داعش در افغانستان و نفوذ آن به کشورهای آسیای مرکزی خبر داد. شورای امنیت سازمان ملل گفت که داعش به وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست استخبارات طالبان نفوذ کرده است.

براساس گزارش، داعش بدون سروصدا به شدت درحال سربازگیری است.

منبع

Be the first to comment on "طالبان از راه‌اندازی یک ‘عملیات ویژه’ علیه اعضای داعش در کابل خبر داد"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*